‘‘TER3SA’’ DENGAN AN4K, AY4H MER4JUK LARI BERKAKI AYAM KELVAR RUMAH,,,’C0MELNYA”

Jikalau dahulu ibu bapa yg membesarkan anak2, sewaktu mereka menginjak ke usia senja, giliran anak2 pula berbakti untuk mereka.

Pasti ada ramai yg pernah merasa mejaga ibu bapa yg sudah dimamah usia & banyak ragamnya seperti kembali ke usia kanak2.

Ayah dah tak macam dulu
Hal ini dikongsikan sendiri 0leh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @marfikaadnanhf atau Marfika Adnan Haris Fadzilah yang menceritakan keadaan bapa tersayang yg mudah terasa hati serta emosional disebabkan masalah kurang daya ingatan atau Alzheimer.

Lari keluar rumah kaki ayam
Apa yg membuatkan ramai sebak adalah bapanya yg terasa hati telah ‘merajuk’ keluar dari rumah dengan berkaki ayam setelah adik kepada pengguna TikTok itu melarang bapanya dari keluar dari rumah.

Namun, disebabkan pembawakan masalah Alzheimer yg dihidapi, dia begitu marah akan anaknya secara tiba2. Mujur kakak kepada Marfika sempat mengekorinya untuk mengajak warga emas itu pulang.

Abah juga menangis, kami pun turut menangis
Dapat juga dilihat yg bapanya menangis seperti anak kecil kerana merajuk dan sempat dipujuk untuk pulang ke rumah.

Menerusi kapsyen pengguna TikTok tersebut, dia memohon untuk orang ramai dapat mendoakan bapanya kembali sihat walaupun tahu tiada ubat untuk penyakit tersebut. Dia akui sangat merindui sosok bapanya yang dulu.

Tengok video ni terus rasa nak menangis
Situasi tersebut membuat ramai pihak berasa sebak melihat video yg dimuat naik itu. Mereka juga sempat memberikan semangat kepada pengguna TikTok berkenaan supaya kuat melayani orang tua yang semestinya memerlukan perhatian yang lebih di usia-usia senja mereka.

Kena penuh kesabaran, kadang2 menangis….

Semoga terus kuat…

Kadang2 kelakar, kadang2 geram hihihi…

Mental kena kuat jaga orang tua ni.

Sumber: TikTok @marfikaadnanhf,OHMYMEDIA

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
Jangan ketinggalan juga untuk mengikuti kisah-kisah menarik yang kami kongsikan di bawah.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!