KEN4PA LEL4KI BVJ4NG L3BIH MEMILIH J4NDA UNTUK DIJADIKAN PASANGAN HIDUP?

BANYAK perk0ngsian dari pihak lelaki mengatakan mer3ka lebih suka berkahwin dengan wanita yang lebih berumur. Malah, ada di antara m3reka yang menyukai bekas isteri orang atau janda untuk dijadikan seb4gai pasangan hidup. Agaknya kenapa ya?

Ya, jodoh tetapi ada t4k jawapan yang lebih tepat tentang persoalan ini?

Padahal ramai je per3mpuan muda dan cantik2. Anda boleh tengok sendiri anak2 perempuan sekarang umur sek0lah menengah pun dah pandai bersolek bagai, terus nampak matang! J4di kenapa janda juga jadi pilihan?

Ok, nak tahu apa keist1mewaan janda di mata lelaki, cuba semak point di bawah. M4na yang betul dan logik…

gambar sekadar hiasan
1. Kerana janda p4ndai menggoda

Jangan main2, janda dah ada pengalaman, tak perlu nak ajar macam mana cara nak goda suami. Kalau dapat yang jenis suka melawa, hari-hari dia bersolek untuk suami!

2. Kerana janda sudah sedia

Dalam segala apa pun mereka dah bersedia untuk fokus dunia rumah tangga. Contoh mudah, bab anak. Tak ada istilah “tak nak anak lagi” sebab mereka lebih bahagia jika lelaki bahagia dengan anak-anak. Asal lelaki bantu dan tak kedekut bab nafkah. Eh!

3. Kerana janda senang kira

Apa masalah pun, mereka boleh tolak ansur dengan suami. Mungkin pengalaman lalu mengajar mereka jadi lebih matang dan tidak berkira dengan suami dalam segala hal.

4. Kerana janda mudah mesra

InshaAllah, mereka lebih pandai bergaul dan bermesra dengan sesiapa pun yang akan muncul. Mereka akan jadi lebih ramah dan tak suka orang pandang rendah padanya atas ‘sejarah lalu’. Jadi, tiada istilah sombong dengan keluarga atau kawan-kawan keluarga belah suami. Automatik dia pandai bawa diri.

5. Kerana janda pandai ‘menggula’

Pernah dengar orang jenis ‘mulut manis’? Ya, selalunya janda pandai jaga hati. Tak perlu bubuh gula, confirm lelaki cair dengar ayat2 mulut dari janda!

6. Kerana janda pandai menjaga

Dah pernah kahwin, pastinya golongan janda lebih bijak menguruskan hal rumah tangga. Seharusnya mereka tak akan ulang kesilapan dalam hubungan suami seperti dulu. Nak pergi kerja atau balik dari kerja ada nasi siap lauk bawah saji. Kalau dengan anak dara belum tentu pandai masak ya. Silap2 bangun pagi pun suami kejutkan. Ops! Hal anak2 tak yah cakap, mesti terurus!

GAMBAR SEKADAR HIASAN

7. Kerana janda pandai cari rezeki

Bukan nak kata anak dara tak pandai cari duit tetapi pengalaman janda pernah berdiri atas kaki sendiri menjadikan sebab utama golongan janda punya hati kental dua ganda berbanding orang bujang. Paling bagus, kerja apa pun tak kisah janji duit masuk! Mereka dah biasa tak cukup tidur demi anak-anak dan uruskan hal rezeki tanpa seorang lelaki, jadi tak pelik kalau janda lebih ‘win’ bab ini.

8. Kerana janda tahu semua benda

Masa jadi janda, merekalah ibu dan merekalah bapa. Jadi, pastinya mereka terpaksa tahu semua benda walau perkara itu patutnya hanya lelaki yang tahu. Senang nak jawab kalau anak-anak soal. Yang tak ada anak pun, pastinya lebih suka gali ilmu dan usaha sendiri dalam segala bagai hal.

9. Kerana janda pandai jaga body

Mereka cukup menjaga badan mungkin sebab nak nampak cantik walau status janda. Lebih pandai hargai body dan kesihatan untuk elak orang pandang rendah. Haaa… pernah tak berdepan dengan janda yang mahir bab jaga badan? Tergodaaaa….

10. Kerana janda kurang belanja

Maksud belanja di sini ialah perbelanjaan kahwin. Standard anak dara sekarang nilai hantarannya mesti 10 ribu ke atas. Tetapi kalau janda dah tak letak harga mahal-mahal. Mereka lebih pandai berjimat dan target mereka adalah bahagia dan ada masa depan anak-anak.

Sumber : kulihatlangitbiru.com

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
Jangan ketinggalan juga untuk mengikuti kisah-kisah menarik yang kami kongsikan di bawah.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!