L4boratorium di China Ingin Bangkitkan Orang M4ti

Jinan, China – Membangkitkan orang mati menjadi rencana impian sebuah laboratorium di China. Metodenya adalah membekukan badan manusia sampai nanti tiba saatnya teknologi dapat membangkitkan mereka kembali.
Metode ini lazim disebut cryogenic, dan beberapa lembaga mendalami bidang ini. Shandong Yinfeng Life Science Research Institute yang berlokasi di Jinan, China adalah salah satunya, di mana jenazah beberapa orang sudah disimpan di sini dalam temperatur sangat rendah.

Tubuh yang sudah meninggal disimpan dalam kontainer stainless steel yang mengandung nitrogen cair super dingin. Du Hong, seorang penulis dari Chongqing, adalah manusia pertama di China yang menjalani prosedur tersebut setelah meninggal dunia karena kanker pankreas di 2015.

Mayat disimpan dalam bekas keluli tahan karat yang mengandungi nitrogen cecair super sejuk. Du Hong, seorang penulis dari Chongqing, adalah manusia pertama di China yang menjalani prosedur tersebut setelah meninggal dunia akibat barah pankreas pada tahun 2015.
Dikutip detikINET dari South China Morning Post, Khamis (1/10/2020) terdapat empat institusi seperti ini di dunia. Selain dari China, terdapat Cryonics Institute dan Alcor Life Extension Foundation di Amerika Syarikat dan KrioRus di Rusia.

Yinfeng Life sendiri bekerjasama dengan hospital dan universiti di China. Pengarahnya ialah Aaron Drake yang pernah bekerja di Alcor. Dia menyatakan perbezaan institusi di China dan di negara lain yang mungkin menjadikan Negara Tirai Buluh unggul. Di AS, institusi dengan kaedah sedemikian mesti mematuhi undang-undang dengan tegas dan tidak mempunyai lesen perubatan. “Cuma seperti orang yang dikubur secara beku,” kata Aaron.

“Tetapi kerajaan China tidak hanya mahu kami menjadi projek pembekuan badan. Kerajaan mahu bagaimana projek ini dapat berguna di semua bidang perubatan. Ini adalah projek penyelidikan besar jadi saya berminat untuk bergabung,” katanya.

Oleh itu institusi ini juga sedang mengembangkan teknologi lain, seperti pemindahan organ yang lebih berkesan. Dengan sokongan pemerintah China dan mengembangkan kaedahnya secara aktif, ada kemungkinan Yinfeng Life akan mendahului pesaingnya di negara lain.

Salah satu perkara yang ingin mereka selesaikan adalah menyelamatkan seluruh tubuh manusia dengan lebih berkesan sehingga lebih senang ‘dibangkitkan’ kemudian. Pada masa ini, institusi ini telah menyimpan 10 badan manusia dan peminatnya terus bertambah.

“Lebih daripada 100 orang mengunjungi kami tahun lalu, dan 60 orang menjadi anggota di mana mereka berkomitmen untuk melakukan proses cryonics,” tuntutan Aaron.

Dia menambah bahawa budaya Cina lebih senang menerima kaedah seperti itu kerana mereka kurang beragama daripada di beberapa negara barat. Mereka cenderung tidak menghiraukan prosedur yang dilakukan.

Walaupun teknologi membangkitkan orang mati masih mustahil dan tidak semestinya kenyataan, Aaron tetap optimis. Ini kerana kemajuan dalam bidang perubatan menurutnya sangat pesat.

“Orang-orang sekarang mati kerana barah, Parkinson dan penyakit otak yang lain. Sekiranya kita memasuki seratus tahun lagi, penyakit-penyakit itu mungkin akan mudah diobati. Pada awal tahun 1900-an, orang-orang mati akibat serangan jantung, strok dan selesema. Dapat mengatasinya, “kesimpulan Aaron.

Sumber: Detikinet,bangkitmedia

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
Jangan ketinggalan juga untuk mengikuti kisah-kisah menarik yang kami kongsikan di bawah.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

About admin

Check Also

Lelaki ditangkap curi susu bayi RM294, netizen kasihan mahu tolong bayarkan

Di kala musim pandemik yang dilihat belum berkesudahan ini, orang ramai terutama g0longan kurang kemampuan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!