[VIDE0] Tind4kan Dua Pemuda ini Menculik ‘Pocong’ Cetus Tanda Tanya Orang Ramai..“Nak buat apa ni ?”,

Kalau deng4r je cerita seram yang kawan-kawan kita Kongsikan ketika zaman sekolah dulu, mesti l3pas tu nak pergi tandas kena berteman terut4manya Palau kita duduk asrama kan. Le pas tu, mula lah menyesal dengar cerita macam tu kan sebab asyik teringat je.

Namun namp4knya cerita hantu macaw tu tak begitu menakutkan buat sesetengah orang sebab kali ini, patung pocong yang diletakkan oleh pihak berku4sa di sebuah dataran di Lamongan, Indonesia ini telah dicuri oleh dua or4ng lelaki. Kejadian kecurian itu kebetulan sempat dirakam oleh CCTV. Video itu mula viral di media s0sial beberapa hari  yang lepas.

Mesti ada yang tertanya2 macam mana boleh ada patung pocong macam ni kat tepi jalan negara jiran kita ni. Difahamkan, patung pocong itu sengaja diletakkan di kawasan seperti itu untuk mengingatkan orang ramai supaya p4tuh dengan SOP kesihatan ketika pandemik COVID-19, lapor detiknews.

Dengar kata, patung hantu tu sebenarnya diharapkan akan menakutkan penduduk di situ jadi mereka tak akan berkumpul di kawasan dataran itu dalam us4ha untuk mengurangkan kes COVID-19. Namun, dua orang lelaki ni nampaknya tak takut la pulak.

Menurut Instagram viralno.1, selain pocong, keranda dengan tulisan ‘Mati karena corona’ juga diletakkan di situ. Namun, menurut detiknews, dua pelaku yang mencuri patung hantu tersebut telah ditangkap oleh pihak polis kawasan itu tidak lama kemudian.

Rata-rata netizen negara itu juga pelik dan hairan kenapa patung pocong juga yang dicurinya. Apa je yang boleh dibuat dengan patung ni kan?

Kalau min patung ke tak patung, semua sama je seramnya.

Sumber: detiknews, Instagram viralno.1, TikTok @lamonganpopuler | LobakMerah,LARJUNATV

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
Jangan ketinggalan juga untuk mengikuti kisah-kisah menarik yang kami kongsikan di bawah.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!