[VIDE0] Minah Saleh In1 Teruja Main Kuncupkan Pokok Semalu Baru Dibeli, Siap Beri Nama ‘Heidi’,,,

Masa zaman kanak-kanak d4hulu kita sering bermain di luar rumah dan menerokai pelbagai tumbuhan yang ada di sekeliling. Pasti ramai yang masih ingat, salah satu tumbuhan yang menjadi ‘mainan’ adalah pokok semalu. Bila d1sentuh sahaja, pokok ini akan menguncup. Teruja sangat rasa!

Tumbuhan ini dikatakan m3mpunyai sifat yang ajaib disebabkan tindak balas rangsangan kepada sentuhan. Di Malaysia, pokok semalu ini mudah ditemui di tepi jalan kerana ia sejenis tumbuhan meliar dan senang hidvp.

Tetapi pokok in1 mungkin sukar ditemui di luar negara berdasarkan video yang dikongsikan oleh seorang wanita. Dia dilihat teruja berkongsi mengenai pokok semalu yang baru dibelinya untuk dijadikan tanaman hias4n.

Menerusi vide0 yang dimuatnaik di TikTok oleh akaun @marthamckayy, pokok semalu itu diperkenalkan sebagai pokok ‘ajaib’. Keterujaan jelas dapat dilihat di wajah wanita itu sehingga menggelarkan pokok semalu y4ng dibelinya sebagai ‘Heidi’ kerana menyorok selepas disentuh.

Video berkenaan t3lah meraih enam juta tontonan oleh warganet hanya dalam tempoh 24 jam dimuatnaik.

VIDEO

”You all need to see my magical new plant”


Tinjauan di ruangan komen mendapati perkongsian berkenaan dibanjiri dengan warganet dari negara Asia terumanya Malaysia yang ‘terhibur’ dan memberitahu ianya mudah dijumpai di mana sahaja di negara ini. Apa pula pendapat korang?

Kat Malaysia kami ‘benci’ pokok ni

Boleh jumpa kat mana-mana je di Malaysia sampai boleh pijak

Pokok semalu je pun nyah..

Kat Filipina kami jumpa buat tak tahu je

Sumber: Tiktok @marthamckayy/siakapkeli

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
Jangan ketinggalan juga untuk mengikuti kisah-kisah menarik yang kami kongsikan di bawah.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!