[VIDEO] “M4TA BERKACA T3NG0K AYAH” ANAK ARWAH ABAM SEBUT ‘AYAH’ BUAT WARGANET SEBAK!

ʜᴀᴛɪ ᴍᴇʀᴀꜱᴀ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴄᴜᴋᴜᴘ ᴋᴜᴀᴛ ᴋᴀʟᴀ ᴍᴇʟɪʜᴀᴛ ᴋᴀꜱɪʜ ꜱᴀʏᴀɴɢ ꜱᴇᴏʀᴀɴɢ ᴀɴᴀᴋ ᴘᴀᴅᴀ ᴀʏᴀʜɴʏᴀ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʟᴀʜ ᴛɪᴀᴅᴀ. ꜱɪᴀᴘᴀᴘᴜɴ ᴘᴀꜱᴛɪ ᴍᴇʀᴜɴᴛᴜɴ ʜᴀᴛɪ ᴋᴀʟᴀ ᴍᴇʟɪʜᴀᴛ ᴠɪᴅᴇᴏ ʏᴀɴɢ ᴅɪᴋᴏɴɢꜱɪᴋᴀɴ ᴏʟᴇʜ ɪꜱᴛᴇʀɪ ᴀʀᴡᴀʜ ᴀʙᴀᴍ ʙᴏᴄᴇʏ, ɴᴏʀ ʜɪᴅᴀʏᴀʜ ᴍᴏʜᴅ ᴀʟɪ ɪɴɪ.

ᴍᴇʟᴀʟᴜɪ ᴘᴇʀᴋᴏɴɢꜱɪᴀɴ ʜɪᴅᴀʏᴀʜ ᴅɪ ɪɴꜱᴛᴀɢʀᴀᴍɴʏᴀ, ꜱᴀʏᴜ ʜᴀᴛɪ ᴍᴇʟɪʜᴀᴛ ᴀɴᴀᴋ ᴀʀᴡᴀʜ ᴀʙᴀᴍ ʙᴏᴄᴇʏ, ꜱʏᴇᴅ ᴜᴛʜᴍᴀɴ ʜᴀᴍᴢᴀʜ ᴀʟ ᴊᴜꜰꜰʀᴇʏ ʏᴀɴɢ ᴍᴇɴʏᴇʙᴜᴛ ɴᴀᴍᴀ ᴀʏᴀʜɴʏᴀ ꜱᴇʙᴀɪᴋ ᴍᴇʟɪʜᴀᴛ ᴀʏᴀʜɴʏᴀ ᴍᴜɴᴄᴜʟ ᴅɪ ᴋᴀᴄᴀ ᴛᴇʟᴇᴠɪꜱʏᴇɴ.

ʙɪᴀʀᴘᴜɴ ʙᴇʟᴜᴍ ꜱᴇᴍᴘᴀᴛ ᴍᴇɴɢᴇɴᴀʟ ᴅᴀɴ ʙᴇʀᴍᴀɴᴊᴀ ʙᴇʀꜱᴀᴍᴀ ᴀʏᴀʜ ᴘᴀᴅᴀ ᴛᴇᴍᴘᴏʜ ʏᴀɴɢ ʟᴀᴍᴀ, ɴᴀᴍᴜɴ ꜱɪ ᴋᴇᴄɪʟ ʜᴀᴍᴢᴀʜ ᴍᴀᴍᴘᴜ ᴍᴇɴɢᴇɴᴀʟ ᴀʏᴀʜɴʏᴀ.

Menerusi video yang dikongsikan itu, sebaik melihat wajah ayahnya, Hamzah terus menyebut ‘ayah’.

“Siapa tu Hamzah?,” tanya ibunya sebaik arwah Abam muncul di kaca televisyen.

“Ayahhh yeahhhh,” jawapan ringkas dan jelas dari Hamzah yang menggambarkan kerinduan seorang anak kecil.

Kata Hidayah menerusi kapsyennya, dia dan anak kecilnya itu tidak pernah sekali-kali melupakan insan yang cukup disayangi mereka sekeluarga. Malah doa sentiasa mengiringi untuk arwah Abam tersayang.

“Hamzah tak pernah lupa Ayah, sentiasa doakan Ayah.

“1 tahun 4 bulan, Syed Umar Mokhtar #kitabaikramaisayang #al_fatihahsuamiku #1tahun4bulan,” kongsinya lagi menerusi Instagram.

Pada usia Hamzah baru menginjak sembilan bulan ketika itu, arwah Abam pergi meninggalkan kedua-duanya selepas mengalami demam panas. Waktu yang singkat dan kekurangan kasih sayang tidak pernah membuatkan si kecil Hamzah melupakan ayahnya yang tersayang.

Meninjau di ruangan kapsyen, rata-rata wargamaya dapat merasakan kerinduan Hamzah pada ayahnya dan turut sayu hati melihat Hamzah.

“Allah nampak mata dia macam berkaca tengok ayahnya di tv, kuatnya kamu sayang..moga jadi anak yang baik ye Hamzah”

“Tengok muka Hamzah dah tahu rindu sangat kat ayah dia..Allah. Semoga jadi anak yang soleh dan jaga ibu mu nak..al-fatihah (dibaca) untuk arwah Abam”

“Allah, sedihnya. Moga jadi anak soleh ye hamzah”



Kini di usianya satu tahun empat bulan, Hamzah dilihat semakin bijak dan cukup aktif bermain. Ada sahaja aksi dan gelagatnya yang dikongsikan oleh ibunya di Instagram.

<iframe id=”instagram-embed-0″ class=”instagram-media instagram-media-rendered” src=”https://www.instagram.com/p/CP77ERZBGe2/ embed/captioned/?cr=1&amp;v=13&amp;wp=675&amp;rd=http%3A%2F%2Fright24news.com&amp;rp=%2Fsempat-terima-kejutan%2F%3Ffbclid%3DIwAR3hTMaq0qLjL1slCFKFBzGRDeor3qFxrACTu-NlvhOkFkwnsvSbs2Biy04#%7B%22ci%22%3A0%2C%22os%22%3A1728.7000000178814%2C%22ls%22%3A1693%2C%22le%22%3A1722.800000011921%7D” width=”540″ height=”960″ frameborder=”0″ scrolling=”no” allowfullscreen=”allowfullscreen” data-instgrm-payload-id=”instagram-media-payload-0″ data-mce-fragment=”1″></iframe>

Selain sudah mengenal ABC dan Alif Ba Ta, anak kecil ini juga cukup aktif bermain bersama ibunya. Ada sahaja aktiviti yang dicipta ibunya untuk memahirkan Hamzah. Malah menerusi perkongsian Hidayah di Instagram, anak kecil itu amat gemar melukis.

Semoga Hamzah terus menjadi anak yang sihat dan bijak serta menjadi pelindung dan pendamping setia buat ibunya apabila besar kelak.

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
Jangan ketinggalan juga untuk mengikuti kisah-kisah menarik yang kami kongsikan di bawah.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!