[Video] Rumah Terbl4r Muncul Secara ‘Misteri’ Selepas 28 Tahun, Rupanya Ada Kisah Seram ‘Menghantui’ Bangunan Itu

Sebuah vila misteri di pant4i La Puntilla, Costa del Sol, El Salvador, membuatkan para pengunjung t3rpana melihat binaan misteri itu.

Menurut Oddity Central, biarpvn punca sebenar bagaimana vila itu boleh terdampar di situ masih mist3ri, terdapat teori popular yang percaya bangunan itu adalah salah satu ‘mangs4’ taufan kuat yang melanda El Salvador kira-kira 20 tahun lalu.

Binaan itu dilaporkan menjad1 tular selepas seorang pengguna TikTok tempatan merakam dirinya menjelajah k3 dalam struktur tersebut, membuatkan orang ramai tertarik dengan lokasi berken4an.

Berdasarkan laporan akhbar t3mpatan yang dipetik semula oleh Oddity Central, warga tempatan percaya vila 1tu merupakan sebuah hotel yang dibina pada 28 tahun lalu berhampiran panta1.

Namun, tidak dapat dipastik4n sama ada taufan Mitch pada 1998 yang membunuh lebih 9,000 nyawa di El Salvador atau hakisan pantai yang menyebabkan hotel itu akhirnya terbiar sedemik1an.

Tambah portal itu, struktur itv kemudiannya dijadikan gereja sebelum kembali menjadi terbiar disebabkan ke4daannya yang semakin memburuk.

“Mereka bina terlalu hampir d3ngan pantai, itu apa yang berlaku,” kata salah seorang nelayan tempatan apabila berbicara mengenai hotel itu.
“Sebelum ini tak perlu kebenaran rasmi untuk membina, sebab itulah mereka pergi terlampau jauh.”

Sehingga kini, bangunan yang retak itu dilaporkan masih wujud di pantai tersebut dan seringkali menerima kunjungan para pelancong yang berminat dengan struktur tersebut.

Sementara itu, salah seorang penduduk tempatan mendakwa, dia tidak berani mendekati hotel tersebut dek kerana kisah seram yang beredar berkenaan bangunan berkenaan.

Kata Coralia Sotelo, beberapa individu yang pernah ke pantai itu pada waktu malam mendakwa pernah melihat sosok hitam seorang lelaki yang tinggi di hotel berkenaan.

“Saya takut nak ke sana. Tak pernah pergi atau dekati. Budak-budak lelaki yang pergi pada waktu malam untuk tangkap penyu beritahu saya mereka ternampak seorang lelaki tinggi berwarna hitam di sana,” katanya seperti ditulis portal itu.


SUMBER:Siakapkeli

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK DUNIA SOSIAL TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG DUNIA SOSIAL KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!