‘Vaksln Ni Tuhan Ke Apa? “Hanya 0rang Bxdxh Yg Akan Mematuhi Peraturan Bxdxh. Aku Respek 779 Cikgu2 Johor Tu Bukan Seperti Kebanyakan Netizen Lembu.

Bekas penyanyi nasyid, Suhaimi Saad, 41, k3mbali menjadi bualan netizen di media sosial susulan beberapa kenyata4nnya t1dak bersetuju dengan pelaksanaan pemberian Vaksin C0vld-19 yang tel4h m3ragvt banyak nyawa sejak virus itu mula merebak Disember 2019.

Dalam kenyataan t3rbarunya pad4 18 Ogos 2021, “Vaksin ni Tuhan ke apa?” mengundang ramai g0longan antl-vaksin bersetuju dengan kenyataan Suhaimi, lebih-lebih pada w4ktu ini keb4nyakan premis menetapkan hanya individu yang lengkap dengan 2 dos suntikan v4ksin boleh masuk ke dalam premis, sekali gus menyukarkan gol0ngan anti-vaks1n untuk menikmati kelonggaran yang ditetapkan oleh keraja4n.

“Vaksin ni Tuhan ke apa? Namp4k macam lebih besar pula dari MyKad dan syahadah. N4k masuk masjid, h4ji umrah, mall, kedai makan, semua nak kena 2 dos dulu. Cvba korang check S0P ni siapa punya.

“Kalau ikutk4n hadis-hadis yg aku baca, akhir zaman ni yang perasan nak jadi Tuhan d4n nak semua orang semb4h dia ni ada satu je, Dajjal. Allah bagi kita mata, t3linga, hati dan akal vntuk melihat, mendengar, menilai dan berfikir. J4ngan jadi ha1wan ternakan, m4ti selepas vaksin.

“Masjid pvn kau tutup, hadkan, sul1tkan. Kau susahkan rakyat dengan SOP bodoh yang langsvng tak berkesan sampai berapa ramai orang yang menderita, menganggvr dan mati. Sekarang dah nak waj1bkan dua dos di semua premis. Kor4ng n1 muslim ke kafir? Otak dah hilang ke tercicir?

“Tak nampak ke bala2 yg dah banyak Allah tunjuk tu? Nak tunggu bala sampai depan mata dulu ke baru nak sedar dan bertaubat? Kerajaan zalim, kerajaan gagal, kerajaan dajjal.

“Tak wajibkan vaksin, tapi itu tak boleh, ini tak boleh, rentas negeri tak boleh, haji umrah tak boleh, solat Jumaat tak boleh, semua nak kena 2 dos dulu. Ini jawapan aku, “Ada aku kesah!”.

“Aku berhak bersuara dan mengingatkan orang di wall aku sendiri. Aku berhak sampaikan apa yang Nabi aku sampaikan. At least aku tak mel4lak di laman orang. Kau tulah (netizen) sebenarnya yang muka tak malu d4n suka buat kecoh. Datang tanpa diundang, pastu buat semak kat rumah orang. S4mpah! Hidup tak ada faedah, lebih baik kau jadi batu. Boleh juga buat bal1ng anjing. Mohon terasa.

“Hanya orang b0d0h yang akan mematuhi peraturan bodoh. Aku respek 779 cikgu-cikgu Johor tu. Cikgu bukan orang-orang bodoh seperti kebanyakan netizen lembu. Semoga Allah bantu d4n permudahkan urusan diorang,” katanya.

Sumber: Instagram Mosus Official I The reporter

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK  YANG DI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE….

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!