(Video) “Aku Berpusing Kat Jalan Yang Sama, Macam Dipermainkan,” Seram, Pemandu Van Jen4zah Kena Kacau Pukul 2 Pagi

Bertugas sebagai pemandu van jen4zah memang satu kerja yang cukup-cukup mencabar. Pendek kata, kalau iman tak kuat, seb4iknya carilah kerja lain.

Tapi bukan semua orang ada rasa sebegitu. Kebanyakan mereka yang menjadi pemandu van jen4zah ini mem4ng ikhlas menjalankan tanggungjawabnya demi urusan syara’dan juga fardhu kifayah.

Memang tak dinafikan, terlalu banyak kisah dan pengalaman seram dilalui mereka. Ada yang kena ‘kacau’ ketika memandu, ada yang ‘ditegur’, malah ada yang hilang arah perjalanan.

Demikianlah yang dialami 0leh se0rang pem4ndu van jen4zah bernama Johan ini apabila mendakwa tersesat di tengah hutan ketika sedang membawa jen4zah bersendirian.

Apa yang mendebarkan, katanya dia se0lah-olah ‘berpusing’ di laluan yang sama saja..dan lebih cemas, waktu ketika itu ad4lah pada pukul 2 pagi.

Taknak menambah masalah, Johan terp4ksa memberhentikan vannya dan meninjau ke4daan sekeliling. Tiba-tiba….dia macam terdengar 4da suara dari bel4kang tapi tak tahu siapa.

Kata Johan dalam vide0 itu;

“Aku macam dengar suara dari belakang tapi entah suara apa.

Aku berpusing-pusing kat jalan yang sama, macam dipermainkan.

Aku tersesat kat tengah hutan sekitar 2.17 pagi bawak jenazah,” luahnya.

Video tersebut telah dit0nton lebih 9.7 juta kali set4kat ini. Ser4m dengan pengalaman itu, r4mai netizen berk0ngsi apa yang mereka ‘ras4’. Mengejutkan, ada sesetengahnya turut ternampak ‘sesuatu’ dalam rakaman tersebut.

netizen ada yang komen bahawa dia takut dan membayangkan dia yang dikacau.

“Gila laa kalau aku terkencing sorang-sorang kalau macam abang,” – Brndoniee

“Gilalah. Kalau aku jalan malam-malam macam gitu biarpun kereta biasa takut oh hahaha. Ni kan lagi, kena bagi 1 juta pun tak sanggup aku hahah,” – Xxaaxxaa

Ada juga yang komen seolah mereka nampak ada satu kelibat di cermin terakam oleh pemilik tiktok tersebut.

“Korang per4san tak waktu dia rakam kat belakang, ada muka kat cermin belah kanan,” – Jidinjd

“Perhatikan dalam cermin,” – Aiza

Eh, ad4 apa dalam cermin tu? hehehe takut ke tu ?

Jangan takut-takut, kebiasaanya jika kita tak takut akan dia atau tak kisah pasal ‘makhluk’ itu, ia tidak akan kacau kita.

Sumber: TikTok @johan_aritonang945 | Siakapkeli

PERHATIAN:KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN. PIHAK KAMI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS SEBARANG RISIKO YANG TERJADI..
JANGAN KETINGGALAN JUGA UNTUK MENGIKUTI KISAH – KISAH MENARIK YANG DI KONGSIKAN DI BAWAH.

JANGAN LUPA LIKE DAN SHARE>>>

FOLLOW KAMI DI PAGE

TERIMA KASIH

About admin

Check Also

“Aku tahu budak stress, aku faham” – Fynn Jamal Terkilan Orang Ramai Berkerumun Di Air Terjun Lepas Dapat Kelonggaran

Baru-baru ini viral satu rakaman video menunjukkan satu rakaman orang ramai berkerumun di sebuah tempat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!