(Viral) Hanya Jemput Tetamu Ke Majlis K4hwin Dengan Guna “Kopi Sachet” Sahaja

Kad jemputan kahwin merupakan antara benda yang paling penting sebelum sesebuah majlis perk4hwinan tu berlangsung. Kalau tak ada kad kahwin, macam mana nak und4ng tetamu nak datang kan? Tapi sekarang sejak p4ndemik, ramai pengantin yang edar melalui kad undangan digit4l melalui 𝘞𝘩𝘢𝘵𝘴𝘢𝘱𝘱 ataupun 𝘛𝘦𝘭𝘦𝘨𝘳𝘢𝘮.

Namun, di 𝘐𝘯𝘥𝘰𝘯𝘦𝘴𝘪𝘢 pula, lain pula cara mereka menjemput tetamu untuk hadir ke majlis sebab ada antara mereka yang tak guna kad sebaliknya menggunakan 𝘬𝘰𝘱𝘪 𝘴𝘢𝘤𝘩𝘦𝘵, 𝘭𝘢𝘱𝘰𝘳 𝘓𝘪𝘱𝘶𝘵𝘢𝘯6.

Gambar jemputan k4hwin dengan kopi itu pada mulanya telah dikongsikan oleh pengguna 𝘛𝘸𝘪𝘵𝘵𝘦𝘳 yang dikenali sebagai 𝘍𝘖𝘖𝘋𝘍𝘌𝘚𝘚2 baru2 ini. Dapat dilihat pada paket kopi itu pula tertampal kertas putih yang menyatakan alamat dan tarikh majlis.

Meninjau ke ruangan komen pula, rata2 n3tizen berkongsi bud4ya yang sama di kampung mereka. Ada yang kata penduduk di tempat mereka tinggal pun guna cara tersebut untuk menjemput tetamu ke majlis perkahwinan. Ada yang guna sabun cuci baju dan ker0pok untuk mengganti kad und4ngan.

Selain itu, ada juga n3tizen lain yang berpendapat cara ini sebenarnya lebih bermanfaat berbanding kad jemputan biasa walaupun mungkin kelihatan p3lik di mata sesetengah orang. Kalau bagi kad und4ngan mahal dan cantik pun, lama2 orang akan buang jugak kan.

Mungkin kita pun boleh try guna cara ni untuk jemput tetamu ke majlis lepas ni.

Sumber: Lobak Merah, Liputan6, Twitter @FOODFESS2

About admin

Check Also

[VIDEO] Kaw4n B4ikku Kini Menjadi Ibu Tiriku…

Jod0h memang tidak mengenal usia. Itu lah perump4maan yang dapat digamb4rkan untuk pasangan ini. Memang …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!