(Video) “Definisi sebenar peribahasa” – Terkejvt Tengok Buaya Besar Tiba-tiba Mel0mpat Dari Air Sungai Yang Tenang

Air yang tenang jangan disangka tiada buaya. Kita selalu dengar perib4hasa yang mengambarkan maksud orang yang pendi4m jangan disangka b0doh atau pen4kut ni. Mungkin ada dalam kalangan kita yang pernah guna peribahasa ni untuk tulis karangan atau dalam pertutvran seharian.

Ada satu vide0 yang menggambarkan peribahasa ni secara tepat, tapi bukan dari svdut maksudnya. Dalam vide0 tersebut, korang boleh tengok seek0r buaya yang besar tiba2 keluar dari sebatang sungai yang tenang. Korang b0leh tengok vide0 @𝘮𝘳𝘤𝘳𝘦𝘦𝘱𝘺𝘱𝘰𝘴𝘵𝘢 kat bawah ni.

Besar weh

Fuhh… min terkejut tengok vide0 ni. Memang betul-betul menggambarkan perib4hasa lah. Ingatkan tak ada apa-apa, sekali keluar m4k aii punya besar.

Ye betul. Peribah4sa live 4ction. Jarang nampak perib4hasa jadi live macam ni. Indah betul bah4sa kita ni kan.

Min kalau jumpa sungai tenang-tenang macam ni memang tak ada lah nak masuk mandi. Tengok pula air tu keruh macam tu. Hmmm takpe lah, min sanggup tak mandi lagi.

Besar weh. Betul punya besar. Boleh pulak dia mel0mpat keluar macam tu. Terk3jut weh tengok.

Min masih pel1k macam mana orang yang c4mpak kayu tu tahu ada buaya dalam sungai tu. Mesti ilmv hutan dia tinggi. Takpun buaya tu ada bagi te4ser sikit sebelum dia rakam kan.

Harap kalau korang nak mandi sungai tu tengok dulu lah kead4an. Camp4k lah benda macam orang ni buat dalam vide0. Takpun cari je sungai yang ramai orang, sel4mat lah sikit.

Sumber: LOBAKMERAH

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!