(Seram) Anak Dengar Suara Mak Meny4hut Dalam Rumah Bila Dip4nggil, Rupanya Mak Ada Kat Tempat Lain…

Siapa pernah terkena pengalaman ser4m mengenai suara m1steri yang menyahut persoalan kita? Contoh situ4sinya, kita bercakap dengan seseorang dan ‘seseorang’ itu bal4s perbualan kita.

Tapi lepas tu baru tahu rupa-rupanya ‘seseorang’ yang kita bercakap dengannya tadi ada kat tempat lain. Jadi, siapa pula ‘seseorang’ yang berbual dengan kita tadi? Ah sudah, merem4ng bulu roma dibuatnya.

Inilah pengalaman ser4m yang dial4mi Naziera Afandi baru-baru ini. Suasana gembira mahu makan malam bersama ahli keluarga menjadi sedikit ‘terg4nggu’ apabila ada ‘m4khluk’ lain yang berbicara dengan mereka.

Nak tahu kisah selanjutnya? Jom ikuti perkongsian Naziera di bawah ini.

Siapa yang menyahut tadi?
Kisah ser4m ringkas baru terjadi tadi.

Alkisah malam ni aku dan family nak dinner kat luar. Abang aku datang satu family dia ajak kami pergi makan. So, kami dua masuk kereta. Sekali dengan mak aku. Mak tinggal sekali dengan aku dan husband.

Aku dan husband dah tunggu kat dalam kereta kat luar pagar, abang aku masih lagi dalam l0t parking dalam pagar. Dari dalam kereta, aku memang tak nampak dah pintu rumah ke apa ke, sebab kami dah ada depan rumah jiran sebelah.

Mak aku masih lagi tengah bersiap dalam rumah, sedangkan kami semua anak-anak menantu dan cucu dah masuk dalam kereta.

Aku expect mak aku naik dengan aku sebab anak-anak abang aku ramai, jadi mungkin kereta sempit. Tapi abang aku still menunggu jugak dalam kereta mungkin dia ingat mak naik dengan dia.

Dalam 5 minit menunggu, abang aku call aku, dia cakap dia nak gerak dulu sebab nak isi minyak. Aku cakap 0kay lah macam tu. Dia pun keluar dari p4rking l0t rumah, then terus gerak.

Husband aku undur kereta sikit sebab nak tunggu mak aku kan. Tengok-tengok pintu kayu utama dah tutup, tapi pintu grill terbuka lagi.

“Eh, mak tak nak pegi ke?” aku tanya husband dan adik aku.

“Jap adik tengok,” adik aku jawab sambil turun kereta dan nak masuk rumah.

“Pintu kunci,” adik aku cakap.

Aku dah pelik, takkan mak dah naik dengan abang aku kot. Takkan tak tutup pintu rumah elok-elok. Adik aku pun jerit panggil mak.

“Mak ooo mak, mak pegi ke tak?”

“Pegi, kejap tengah siap ni!” mak aku meny4hut dari dalam.

“Apesal kunci pintu ni?” adik aku tanya lagi.

Terus senyap dah takda suara mak. Mungkin mak tak dengar agaknya. Aku, husband dan adik terus jelah menunggu dalam beberapa minit.

Tiba-tiba, abang aku call,

“K0rang kat mana? Uda dah siap isi minyak ni,”

“Kami tengah tunggu mak,”

“Tunggu mak? Mak ada ni dengan Uda, mak naik kereta Uda lah!”

Terus aku 0ff call dan panggil adik aku naik kereta. Adik masuk je kereta terus aku cakap yang mak ada dengan Uda. Adik pandang aku, aku pandang husband aku. Berpandanganlah kami sesama sendiri.

Ni dah selesai dinner, kami balik, tapi tak cerita apa pun kat mak. Kami simpan sendiri jelah. Mak cuma cakap, dia terlup4 nak tarik pintu grill nak kunci tadi. Kami diam je.

Siapa yang menyahut dari dalam rumah tadi? 𝘞𝘢𝘭𝘭𝘢𝘩𝘶𝘢’𝘭𝘢𝘮.

Kalau aku naik kereta dengan husband dan adik aku, mesti selalu kena k4cau macam ni.

Sumber: SiakapKeli

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!