Pengantin Pakai Emas 60Kg Semasa Hari Perk4hwinan, Nak Gerak Pun Sus4h!

Mami jarum kalau nampak ni memang je4lous!

Baru-baru ini, seorang pengantin perempuan dari China telah tul4r di media sosial selepas dia memakai emas seberat 60 kilogram pada hari perk4hwinannya.

Menurut Tribun, pengantin dari wil4yah Hubei ini telah menarik perh4tian orang ramai ketika majlis perk4hwinannya itu.

Namun, tetamu-tetamu yang hadir pada majlis perk4hwinannya ini dikatakan kesi4n melihat wanita ini. Mana tidaknya, dengan emas seberat 60 kilogram, wanita ini susah nak bergerak. Ber4t tu, macam dukung orang dewasa!

Ada juga tetamu yang siap bertanya kepada wanita tersebut sekiranya dia sakit bahu kerana perlu memikvl emas ber4t namun wanita tersebut hanya tersenyum dan mengatakan yang dia baik-baik sahaja.

Dikatakan, sepanjang majlis tersebut dijalankan, wanita ini terpaksa meminta b4ntuan suaminya untuk berjalan dan bergerak.

Kalau k0rang nak tahu, perhi4san emas yang dipakai oleh wanita tersebut merupakan hadiah hantaran dari suaminya iaitu sebanyak 60 rantai emas seberat 1 kilogram setiap satu.

Tak cukup dengan itu, wanita ini turut menyarungkan gelang emas besar di kedua-dua tangannya yang merupakan hadiah dari keluarga pengantin lelaki. Suami dia ni anak t0key emas ke?

Untuk pengetahuan k0rang, menurut kepercayaan tempatan di sana, emas merupakan simb0l kepada tu4h, status dan boleh men4ngkis semangat j4hat dan nasib yang bvruk. Kalau banyak macam ni, 7 ketvrunan lah d0rang ni bernasib baik.

Korang rasa camna? Nampak best ke nampak kesi4n?

Sumber: LobakMerah

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!