[Video] Abang Rid3r K0ngsi Detik Cem4s, Ses4t Jalan Sampai Tanah Perkubvran Masa Pick vp Order

Sudah menjadi kebiasaan bagi r1der makanan untuk bekerja hingga lewat m4lam dengan mengambil 0rder dan hantar 0rder tersebut kepada pelanggan.

Sambil2 bertug4s tu, mereka pastinya dih4dapkan dengan pelbagai c4baran dan dug4an namun antara duga4n yang paling menc4bar ialah apabila mereka tersesat semasa mencari kedai makanan atau rumah pelanggan.

“Aku nak pickup 0rder, sampai tempat lain”

Menerusi vide0 𝘛𝘪𝘬𝘛𝘰𝘬 @𝘢𝘯𝘨𝘢𝘩𝘦𝘭𝘺𝘤𝘩𝘢, dia telah berk0ngsi peng4lamannya terses4t ketika sedang mencari restoran untuk pick vp order.

Kej4dian yang berl4ku di tengah malam itu mengund4ng rasa ser4m bukan saja di hati r1der tersebut, malah netiz3n yang menonton vide0 ini juga merem4ng bila melihatnya.

Mana tidaknya, r1der tersebut dikatakan tersesat hingga termasuk ke kawasan tanah perkubvran. Apabila dia cuba patah balik untuk mencari jalan yang lain, dia sekali lagi termasuk jalan yang salah apabila jalan tersebut tiada lampu dan kelihatan gel4p gelita. Al4mak…

K0rang boleh dengar dari suara rider tersebut yang berget4ran tanda dia sangat ket4kutan pada waktu tu.

“Alhamdulillah jumpa kedai makcik comel ni”

Selepas 3 kali cuba mencari jalan ke kedai yang ditujui, mujurlah dia akhirnya sampai dan bertemu dengan 0wner kedai yang sudah menanti di depan kedai.

Fuh bukan saja r1der ini yang berasa lega, admin pun lega juga akhirnya dia jumpa destinasi. Ris4u berpusing-pusing kat tempat yang sama.

Setelah selesai pick vp order, rider ini memu4t naik vide0 yang terakhir ketika dia ingin keluar dari kawasan berkenaan.

Dia sekali lagi bertemu dengan tanah perkvburan tadi dan cuba untuk menen4ngkan diri ketika melalui jalan yang gel4p dengan menyanyi kuat-kuat.

“Dia yang jumpa kedai, aku pulak yang lega”

Rata2 netiz3n yang melihat vide0 ini ikut sama berasa lega apabila r1der terb4bit tiba di destinasinya.

Ramai juga yang mend0akan semoga r1der ini terus kuat dan tabahkan hati apabila dihadapkan dug4an sebegini.

S4lute lah dengan abang-abang r1der ini kan. Hujan ke, p4nas ke, tempat hulu macam mana pun dia tetap sampai dan hantar 0rder pelanggan.

Sumber: LOBAKMERAH

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!