Ikat Jen4zah Ibu Dengan Tali Getah Naik Motosikal, Mahu Kebvmikan Sendiri Di Kebun

SEORANG pemuda di Indonesia sanggup membawa jen4zah ibunya dengan menaiki motosikal ke tanah perkuburan kerana mahu mengebumi sendiri.

Pemuda yang dikenali Sutejo itu tinggal berdua bersama ibunya di Desa Pengging, Boyolali, Jawa Tengah. Ibunya Ginem, 80, meningg4l dunia semalam kerana sakit tua.

Menurut p0rtal tempatan, setelah menghembvskan nafas terakhir, anak lelakinya terus membawa jen4zah ibunya menggunakan motosikal.

Jenaz4h tersebut diikat dengan tali getah agar tidak jatuh. Dia kemudian membawa jen4zah ibunya untuk dikebumikan di kebun milik mereka. Perbuatannya itu membuatkan pengguna jalan raya terkejut dan merakam aksinya.

Dalam video yang tular itu, jelas kelihatan jenazah ditutupi kain dan diikat di belakang motosikal. Difahamkan, setelah sampai di kebun, tiada peralatan seperti c4ngkul untuk menggali tanah.

Justeru, Sutejo pergi ke rumah penduduk berdekatan untuk meminjam c4ngkul. Penduduk mencuri4ai Sutejo, mereka mula mengesy4ki ada sesuatu yang tidak kena lantas mengekori dari belakang.

Kecurigaan itu akhirnya terungkap apabila penduduk kampung melihat pemuda itu mahu mengebvmikan jen4zah yang dibawanya itu.

Setelah diperiksa, jen4zah itu adalah Ginem. Melihat kej4dian tersebut jen4zah Ginem dibawa ke rumah m4yat di Dusun Selorejo, Desa Kedunglengkong untuk dimandikan. Kemudian jen4zah dikebvmikan mengikut proses yang betul di tanah perkvburan Sucen Timur.

Rupa-rupanya Sutejo adalah golongan orang kelainan up4ya (OKU) yang mempunyai masalah ment4l. Wakil Ketua Polis Boyolali, Ahmad Masdar Tohari mengesahkan kej4dian itu.

Sumber: sinarplus.sinarharian.com.

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!