(Video) Tak Bagi Peluang, Ibu Gajah ‘Pij4k’ Buaya Sedang Hend4p Anaknya Sampai M4ti

Baru-baru ini berlaku satu kej4dian epik melibatkan seekor gajah Afrika yang memij4k buaya yang ‘mengintai’ anaknya sebelum menyer4ng di tebing Sungai Zambezi, Zambia.

Rakaman 4ksi g4nas sang gajah tersebut yang menumpaskan buaya berkenaan sehingga m4ti itu dirakam pelancong, Hans Henrik Haahr.

Pada permulaan rakaman memaparkan buaya tersebut menyambar di bawah permukaan air. Namun beberapa ketika kemudian, gajah itu berjaya mengangkat buaya tersebut dari air hanya dengan menggunakan belalai dan ekor sebelum menendangnya dengan kuat.

4ksi buaya yang nampak g4nas pada permulaan akhirnya bertukar lemah setelah diperlakukan sebegitu teruk oleh gajah. Akhirnya buaya itu tidak mampu melawan lagi, lalu m4ti serta-merta di tempat kej4dian.

Sementara itu, syarikat safari Baines River Camp menyatakan, kej4dian itu adalah salah satu pertarungan dr4matik yang berlaku antara dua fauna terbesar di Afrika.

“Mungkin ini adalah serangan balas dend4m yang didorong oleh pem4ngsa sebelumnya, iaitu ser4ngan buaya kepada kawanannya yang masih muda atau yang lebih besar sebelum ini.

“Walaupun rakaman ini mungkin sukar untuk ditonton, ini menunjukkan betapa sukarnya kehidupan di gurun,” kata syarikat itu.

Sumber: Siakapkeli

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!