Ingatkan Ajak Berj4lan, Wanita Kecewa Ditinggalkan Anak-Anak Di Rumah Orang Tu4 – ‘Mak, Hati-Hati’


Sekadar gambar hiasan

Ingatkan bawa berjalan, sekali tempat lain pula yang dibawa! Seorang wanita berasal dari Indonesia, berusia 69 tahun, dikenali sebagai Trimah sama sekali tidak meny4ngka ketiga-tiga anak tersayang ‘terg4mak’ menghantarnya di rumah jagaan orang tua. Apa yang lebih menyedihkan, apabila w4rga emas ini mend4kwa dia sama sekali tidak mengetahui rancangan tersebut dari awal.

Pasrah dan akur dengan kemahuan anak-anak

Memetik laporan Kompas.Com, w4rga emas ini dikatakan telah dihantar sendiri oleh anak-anaknya ke rumah jagaan w4rga emas di Griya Lansia Husnul Khatimah di Kecamatan Wajak pada 27 Oktober yang lalu. Setibanya di situ, dia hanya mampu p4srah dan 4kur dengan kehendak anak-anaknya dan akui kecewa dengan nasib yang menimp4nya.

Mak, hati-hati sabar.

Mengulas lebih lanjut, w4rga emas ini gag4l menahan sebak mengenangkan nasibnya yang ditinggalkan anak kandung sendiri di pusat rumah jagaan w4rga emas. Apa yang lebih menyedihkan, apabila warga emas ini tidak dapat berjalan seperti biasa berikutan mengalami m4salah kesihatan dan terpaksa menggunakan kerusi roda untuk bergerak.

Mudah-mudahan dia (anak-anaknya) masih ingat mempunyai ibu bapa.

Tetap doa yang terbaik buat anak


Sekadar gambar hiasan

Walaupun diperl4kukan sedemikian rupa, wanita cekal ini masih menitipkan doa buat anak-anaknya. Difahamkan, dia mempunyai dua orang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang menetap di Jakarta dan Pekalongan, Jawa Tengah.

Dia sebelum ini pernah tinggal bersama anaknya di Pekalongan sebelum berpindah ke Jakarta dan kembali tinggal di rumah sewanya sehingga kontrak rumah tersebut tamat. Bercerita lebih lanjut, wanita ini akui selesa berada di rumah jagaan tersebut dan tidak lagi mahu dijemput oleh anak-anaknya.

Sumber: OHBULAN!

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!