Pasangan Ini Temui Kentang Bes4r Di Halaman Rumah, Seber4t 7.9kg!- Macam Besar Baby

Baru-baru ini, satu pasangan dari New Zealand telah mengeg4rkan dunia dengan penemuan kentang gerg4si di halaman rumah mereka seberat 7.9kg.

Colin dan Donna Craig-Brown sedang membersihkan halaman mereka di New Zealand ketika c4ngkul Colin terkena sesuatu objek yang besar dibawah permukaan tanah. Apabila pasangan itu mula meng0rek di sekeliling objek tersebut, Colin tertanya-tanya sama ada ia merupakan sejenis kulat yang jarang ditemui atau sesuatu objek yang 4neh. Namun, selepas Colin mencungkil kulit objek tersebut dengan garpu, dan cuba merasanya, ia sebenarnya adalah kentang.

Bercakap kepada People, pasangan tersebut tidak mempercayai penemuan mereka.

Kami tidak percaya, ianya sangat besar”

Donna pula menambah yang kentang itu mempunyai rupa bentuk yang agak h0doh dan seolah-olah bermut4si. Walaupun mempunyai rupa yang h0doh, penemuan mereka itu menjadikannya sebagai kentang terbesar yang pernah dijumpai.

Sejurus mengg4li keluar kentang itu, pasangan tersebut membawanya ke garaj untuk ditimbang dan mesin penimbang mereka menunjukkan bacaan 7.9 kilogram. Pasangan dari Hamilton, New Zealand itu memberikan nama kepada kentang itu yang kini dikenali dengan ‘Doug’.

Pasangan itu bercadang untuk membawa Doug untuk diiktiraf 𝚘𝚏 𝙶𝚞𝚒𝚗𝚗𝚎𝚜𝚜 𝙱𝚘𝚘𝚔 𝚘𝚏 𝚆𝚘𝚛𝚕𝚍 𝚁𝚎𝚌𝚘𝚛𝚍𝚜. Rekod terakhir adalah kentang dari Britain pada 2011 yang seberat kira-kira 5 kilogram. Walaubagaimanpun, pihak Guinness masih belum memberikan maklum balas mengenai ‘pencalonan’ baharu itu dan pasangan itu masih 0ptimis menantinya.

Sementara menanti jawapan dari Guinness, Doug dikhu4tiri tidak dapat bertahan lama. Pasangan itu menunjukkan keadaan kentang kesayangan mereka mula mengering dan kehilangan berat. Selain itu, kul4t sudah mula kelihatan pada bahagian parutnya dan Doug juga sudah mula mengeluarkan b4u yang kurang menyenangkan.

Sumber: Lobakmerah

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!