Mengal4mi Sakit Perut Dan Munt4h, Doktor Terperanjat Menemui 150 C4cing Ditemui Di Dalam Tubuhnya

Sakit perut luar biasa pada seorang gadis di sini menyeb4bkan kumpulan doktor yang memeriksanya terkejut besar apabila menemui sesuatu yang luar biasa dalam perut seorang gadis.

Mulanya, si gadis yang bernama Neha Begum berusia 22 tahun dari Chandauli, Uttar Pradesh, India ini meng4lami sakit perut dan munt4h2.

Namun, keadaannya masih juga tidak beransur baik dan berterusan selama lebih sebulan menahan sakit perut dan muntah2 sebelum akhirnya dibawa pergi berjumpa dengan doktor. Hasil daripada pemeriksaan para doktor, merekan menemui sedikit kelainan pada usus gadis tersebut dan mensarankan untuk terus melakukan pembed4han.

Mereka sangat terkejut apabila menemui lebih daripada 150 cacing hidup yang tersembunyi di dalam perut gadis tersebut. Lagi yang mengejutkan mereka ialah cacing-cacing ini berukuran lebih kurang 25cm panjang! Menurut doktor, biasanya tubuh manusia hanya mampu menyembunyikan 3,4 ekor cacing par4sit dalam tubuh mereka dan kes Neha ini adalah sangat jarang sekali.

Selepas pembed4han, keadaan Neha bertambah baik dan sudah dapat tidur dengan nyenyak. Punc4 sakit perut luar biasa dan punc4 cacing dalam perut yang luar biasa banyak mungkin adalah disebabkan f4ktor kebersihan dan kemungkinan telur cacing masuk melalui mulut tanpa dia disedari, menurut kata Dr. Ananda.

Sumber: arenagempak.com

About admin

Check Also

Kakitangan 4wam enggan div4ksin berdepan sekatan kenaikan gaji dan pangkat

KUALA LUMPUR – Kerajaan belum mengambil tind4kan disiplin terhadap kakitangan awam yang engg4n atau belum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!