“Baru nak ngorat”, Penjual Roti Bakar Tak Jadi Nak Berkenalan Dengan Pembeli Gara2…

Sebagai peniaga atau peenjual, saban hari kita akan jumpa dengan pelanggan yang datang daripada pelbagai lapisan masyarakat dan periingkat umur.

Seorang penjual roti bakar di Indonesia ini pula telah berminat nak berkenalan dengan salah seorang pembeli yang datang membeli di gerainya. Namun, yang menjadi masalah, pelanggan itu bukanlah seorang wanita, sebaliknya meruupakan seorang jejaka!

Menurut Suara.com, salah faham itu terjadi sebab pelanggan tersebut yang merupakan seorang lelaki sengaja datang ke gerai roti bakar itu dengan memakai tudung, jadi mungkin penjual tu ingatkan dia tu adalah seorang gadis.

Kisah bagaimana salah faham itu boleh terjadi pada mulanya telah dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok menerusi akaun dengan username yang dikenali sebagai yametmet1.

Difahamkan, sehari selepas lelaki tu berkunjung ke gerai roti bakar tersebut, dia tiba-tiba menerima mesej daripada si penjual berkenaan yang mengatakan dia mahu berkenalan dengannya yang disangka seorang wanita itu.

Dapat perbualan melalui Whatsapp itu, penjual roti telah memperkenalkan dirinya dan dia juga ada memuji kecantikan ‘wanita’ itu.

“Aku lanang mas, ” katanya.

Boleh dilihat dalam chat yang dikongsikan itu bahawa si pembeli mengatakan dia sebenarnya seorang lanang. Untuk pengetahuan semua, lanang dalam bahasa Indonesia bermaksud lelaki.

Namun, si pembeli itu kemudiannya menjelaskan perkara sebenar bahawa dia adalah seorang lelaki dan bukannya gadis seperti yang disangka oleh si penjual roti.

Rata-rata netizen dilihat terhibur dengan kisah itu namun dalam masa yang sama, ada juga yang kesian sebab dorang risau mungkin penjual tersebut akan trauma nak berkawan dengan pembelinya lepas ni.

Tak baik tau buat jokes atau prank macam ni. Kesian si penjual, kang tak pasal-pasal dia tiba-tiba pindah gerai jualan kat tempat lain pulak lepas ni.

Sumber: Suara.com | LobakMerah

About admin

Check Also

[VIDEO] Aksii Kuucing Seakaan Diuusap ‘Sesuatu’ Buat Ramai Tertanya2

Satu video yang mem4parkan seekoor kucing berwaarna oren di atas bumbung yang berkelakuan pelik telah …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!