“Sebelum Ni Saya Kaaya Tapi Selalu Kedeekut Dengan Adik Beradik”, Kisah Benar Dari Seorang Lelaki Kaya Raya.

Apabila adik beradik sem4kin men1ngkat dewasa, masing-masing akan mengejar impian masing-masing. Ada yang b3rjaya dan ada juuga yang kecuun dang.

Namun, janganlah sampai kita meng4baikan hubu ngan adik beradik meskipun sudah berbeza haluan. Kenangkan k3mbali zaman kanak2 kita membesar bersama-sama di bawah bumbung rvmah yang sama.

Sebenarnya bila adik beradik berg4duh telah hilang rahmat Allah dalam keluarga tu.. sebab tu penting j4ga hubu ngan dengan adik beradik..

Kalau kita tengok ada yg adik ber4dik kita susaah sikit.. dan Allah bagi kita rezeki lebih.. Bantulah adik ber4dik kita.. sebaik b4ik sedekah adalah kepada ahli keluarga yg terdekat.. kat4 nabi saw..

Saya pernah berbual dengan se0rang jutaaawan di baangi saya x nak tag nama dia.. Nama dia haris… Baru umur 40 l3bih.. Tapi kaya raya.. Ruumah besar nak ma ti.. Suka bantu orang.. Banyak bg p3ndapat dan bantu saya.. Dia kata “Khalil.. Saya dulu agak berkira dengan ad1k beradik. Walaupun saya kaya..

Tapi bila dah kenal agama sik1t2 ni.. Hidup saya berubah banyak.. Saya banyak bantu adik beradik.. Rupa rvp4nya Allah bagi lagi banyak p4da saya bila saya start tak berkira dnegan adik beradik saya.. So khalil k4lau ada adiik beraadik susah bantulah mereka.. Tengok lah Allah bagi rez3ki kat u melimpah ruah..”

Terus teringat seorang ustaz kata

“salah satu punca hidup k1ta sempit.. Susah.. Sebaab putus hubungan silaturrahim dengan ahli k3luarga..” YaAllah.. Takutnya..

Sedih lihat.. Ada adik ber4dik yg tak bertegur sapa bertaun taun.. Sebenarnya kalau kita pergi minta maaf ngan adik beradik kita walaupun kita tak salah.. Allah akan tinggikan darjat kita.. Tak hi na pun orang yg meminta maaf..

Ustaz saya kata

“Kita cepat maafkan or4ng kat dunia ni Allah mudah maafkan kita di akhirat nanti.. “

Ya Allah.. Jadikanlah k4mi adik beradik yg akan bersama dalam syurga nanti.. YaAlllah.. Rapatkanlah k4mi hubu ngan kami adik beradik.. Rahmatilah kami adik beradik.. Ya Allah ampvnilah dosa adik beradik kami.. Kalau mereka ada buat salah pada kami..Amiiin

SUMBER: Muhamad Rizuan | SelangorMedia

About admin

Check Also

[VIDEO] Aksii Kuucing Seakaan Diuusap ‘Sesuatu’ Buat Ramai Tertanya2

Satu video yang mem4parkan seekoor kucing berwaarna oren di atas bumbung yang berkelakuan pelik telah …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!