[VIDEO] Netizen Puas Hati ‘Budak Rohingya’ Dah Kena Tangkap Pihak Berkuasa?

Baru-baru ini tular isu ‘budak Rohingya’ yang dikatakan biadap ketika meminta sedekah di kawasan sekitar Cheras. Bukan sahaja mengeetuk tingkap kereta dan mengugut pemandu di lampu isyarat, dikatakan budak yang sama juga telaah dirakam berkelakuan biadap terhadap pejalan kaki.

Semalam, melalui perkongsian di media TikTok oleh pemilik akaun @fifi_story07, dia telah memuat naik sebuah video yang memaparkan bebeerapa gambar budak terseebut yang dipercayai telah ditangkap oleh pihak berkuasa.

Menggunakan kapsyen “Kan dah kena kutip..harap kutip depa semua ni haantar tempat asal memasing duduk negara orang perangai macam ape je”, video berduurasi hanya 9 saat ini mampu membuat ramai orang berpuas hati dengan tangkapan tersebut.

Dikatakan, budak itu telah ditangkap oleh pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang turun padang bagi operasi pengemis semalam. Dipercayai dia bersama beberapa orang pengemis di kawasan lampu isyarat Perkeso, KLCC dan Ampang Point merupakan antara hasil tangkapan bagi operasi itu semalam.

Rata2 netizen menzahirkan rasa puas hati di ruangan komen terhadap tindakan pihak berkuasa yang pantas menangkap golongan tersebut. Mereka juga berharap agar golongan itu dapat dihantar pulang ke negara mereka dengan segera.

Semoga lepasni dah tak ada lah isu macam ni. Min tengok video-video sebelumnya pun geram jugak dengan dia. Tapi dalam masa yang sama min kesian sebab dia kecik lagi tapi dah kena minta sedekah dekat orang ramai. Sepatutnya dia dapat kehidupan macam budak lain…

Sumber : LobakMerah

About admin

Check Also

[VIDEO] Aksii Kuucing Seakaan Diuusap ‘Sesuatu’ Buat Ramai Tertanya2

Satu video yang mem4parkan seekoor kucing berwaarna oren di atas bumbung yang berkelakuan pelik telah …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!