‘Mat rempit’ bangga tayang abang kerja p0lis, siap bantu keluarkan motor dalam bal4i

Siapa sahaja tak gembira apabila mendapat tahu mereka mempuny4i ‘cable’ terutama di kalangan ahli keluarga sendiri. Mana tidaknya, setiap masalah yang dihadapi pasti dapat diselesaikan dengan mudah lebih2 dalam peluang pekerjaan.

Namun, lain pula bagi seorang lelaki ini apabila dirinya bangga meng3nai sesu4tu yang ada dalam keluarganya sehingga mengund4ng perasaan kurang senang di kalangan warganet.

Bangga abang kerja p0lis, bantu keluarkan motor dalam balai

Menerusi video yang dimuat naik semula oleh seorang pengguna Twitter, ia memaparkan seorang pemuda di TikTok meluahkan rasa bangga apabila abangnya yang merupakan seorang anggota p0lis sudi membantu dia mengeluarkan motors1kal yang telah disita oleh pihak berkuasa.

Dalam video tersebut, jelas menunjvkkan lelaki itu bersama motorsikal RXZ berwarna merah berserta gambar seorang lelaki berada di samping kereta p0lis.

Bukan sengaja nak tutup periuk nasi orang tapi ni dah salah di sisi undang2

Bagaimanapun, menurut pengguna dikenali @LissaLaila, dia bukanlah sengaja mahu menutup periuk nasi orang lain tetapi apa yang dilakukan oleh lelaki berkenaan sangat salah di sisi undang2.

“Aku bukan dengki. Cuma benda yang jelas salahguna kuasa macam ini jangan dinormalisasikan sangat. Kalau iye pun, janganlah bangga tunjuk di media sosial.” jelasnya.

Pandai buat, pandailah simpan. Kesianlah kat abang…

Meninjau di ruangan komen, ramai warganet meluahkan kekecewaan dan ketidakpuasan hati dengan tindakan lelaki terbabit yang dikatakan boleh menutup periuk nasi abangnya sendiri secara tidak langsung.

Auto putus saudara

Malah, ada yang sempat berseloroh dengan mengatakan hubungan mereka adik-beradik bakal terputus sebaik sahaja video tersebut tular dan sampai ke pengetahuan pihak atasan.

Difahamkan, video asal tersebut telah dipadam di akaun TikTok terbabit selepas dirinya menjadi tular di Twitter.

Sumber: Twitter @LissaLaila | OMM

About admin

Check Also

‘Berpada-Pada Mengata & Menghina Isu Poligami’ – Nora Ariffin

Sejak akhir-akhir ini, isu poligami menjadi satu topik hangat yang diperkatakan di media sosial. Jangan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *