[VIDEO] Bunyi P3lik Di Kedai Kopi Disangkakan Pencuri, Adik-beradik Terkejut Menemui Ul4r Sawa Sepanjang 5 Meter Di Tandas

Dua orang adik beradik, pemilik kedai kopi dan kakaknya yang sedang membuat kerja di kedai mereka di Kranji Singapore hingga larut malam dik3jutkan dengan sesuatu hal yang menakutkan.

Dalam kejadian pada 15 Mei 2021 lebih kurang jam 1 pagi itu, kedua-dua mereka terdengar sesuatu bunyi dari tandas yang membu4tkan keduanya terkejut. Ini kerana kedai tersebut telahpun ditutup dan sepatutnya tiada orang l4in selain mereka berada disitu.

Keduanya kemudian menyangkakan ada pencuri yang masuk dan membuat keputusan untuk memeriksa bunyi tersebut yang berasal dari tandas. Sampai di tandas, keduanya terperanjat besar apabila mendapati bunyi itu bukan dari pencuri tetapi seekor ul4r sawa besar yang sepanjang lebih kurang 5 meter!

Saat melihat ular tersebut, kedua2 adik beradik itu bukan sahaja terkejut tetapi juga bingung memikirkan apa tindakan yang p3rlu dilakukan.

Tidak dapat dipastikan macam m4na haiwan menggerunkan itu boleh masuk ke tandas, sama ada melalui sistem kumbahan mahupun mel4lui celah tingkap yang terbuka ataupun dari mana-mana jalan lain.

Menurut pemilik kedai, kakaknya sempat merakam video ular tersebut dan memuatnaiknya ke akaun facebook. Beberapa netizen memberikan komen agar meminta pertolongan dari ACRES, iaitu ‘Animal Concerns Research and Education Society‘.

Walaubagaimanapun, sebelum mereka sempat berbuat apa-apa dan meminta pertolongan daripada sesiapa, ular sawa tersebut telah menghilangkan diri dengan masuk ke lubang tandas.

VIDEO:

Jika anda terserempak atau terjumpa dengan mana-mana haiwan-haiwan berbahaya seperti ular, anda dinasihatkan agar tidak mengambil tindakan membabi buta, tapi segera mendapatkan pertolongan daripada pihak berkuasa.

Kredit: Newsweek | NangTime

About admin

Check Also

[VIDEO] Tular Rak4man CCTV, Wanita Dicvlik Tiga Lelaki Bersenjata Di Tumpat

Seorang wanita yang dipercayai bekerja sebagai ejen kosmetik dilaporkan telah hilang selepas diculik tiga orang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.