Bapa Menabung Dult Syiling Dalam T0ng Besar, Orang Ramal Ternganga Mel1hat Jumlahnya Yang Terlalu Banyak

Tabiat menabung atau menyimp4n duit sememangnya satu tabiat yang bagus dan elok diamalkan. Tidak dinaf1kan ramai orang yang suka menabung, tetapi tidak ramai yang mampu mendis1plin diri untuk tidak mengambil duit tabungan itu untuk kegunaan yang tid4k perlu.

Dewasa ini, semakin bany4k orang berkongsi cara-cara mereka menabung namun tidak dinafikan berjaya at4u tidak itu adalah bergantung kepada individu itu sendiri.

Dalam satu video yang tul4r, seorang pemuda telah mencuri perhatian netizen apabila kisahnya menabung dvit syiling ke dalam sebuah tong besar menjadi tular. Apa yang mengejutkan ad4lah tong besar itu semuanya dipenuhi duit syiling yang dikumpul oleh ay4hnya sejak 5 tahun lalu.

Berkongsikan video ketika d1a dan keluarganya membuka tong tersebut untuk mengiranya, orang ramai mel0pong seakan tidak percaya melihat duit syiling yang begitu banyak sekali t3rkandung dalam tong berkenaan.

“Buka tabung 5 tahun check. Mal4m tadi kami selesai buka tabung ayah kami. Bermula dari maghrib hingga pukvl 9 baru selesai,” kata pemuda ini.

Selepas mengira sehingga pvkul 9 malam, jumlah duit syiling yang terkumpul dalam tong itu yang dik1ra ahli keluarga ini adalah lebih kurang sebanyak Rp 20 juta (RM 6,050).

Di ruangan komen, rata-r4ta netizen meluahkan rasa kagum dengan kegigihan ayah pemuda ini untuk men4bung duit syiling sehingga tong besar itu penuh.Seorang netizen bers3loroh mengatakan dia tidak boleh membayangkan sekiranya ketika mengira dvit tabungan itu, tiba-tiba sahaja terlupa berapa yang sudah dikira.

Tak kurang juga beberapa orang pengguna yang mengatakan mereka turut terinspirasi dengan sikap menabung ayah pemuda ini dan mahu turut sama melakukannya di rumah.

About admin

Check Also

Kotak Hitam Pesawat Terhempas Di Nepal Ditemukan

Pasukan keselamatan telah berjaya menemui kotak hitam milik sebuah pesawat, Yeti Airlines ANC ATR 72 …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *